onsdag 26 maj 2010

Askungen... Askungen!


Jahapp. Idag drar vår avdelning på konferens.
24-timmars kryss till Åland med Cinderella
(önskar vi fick gå iland, Fru Venus!).

Jag har inte åkt finlandsfärja sedan jag var tre år*
och jag har alla möjliga tankar om denna resa.
Mest oro. Läskigt att gå ombord och inte kunna
kliva av när man vill.
Men det kommer alldeles säkert att bli kul!

Hoppas bara att jag får dela hytt med syrran.

(*traumatiska minnen, låste in mig på toan och höll
inte på att komma ut, trodde mamma och pappa
skulle bli kvar i Finland för de skulle gå & handla, osv.)

5 kommentarer:

Petra sa...

Hoppas att du får det jätteroligt trots att du inte har så goda minnen.
Kram

IngelaMollly sa...

Precis så där jag känner inför att flyga...Ha det bäst!

Miss M sa...

*S* själv hade jag en näradöden upplevesle på färjan till Polen! Denna gungade nämligen inte från sida till sida utn styrbord til babord och jag ryser fortf av tanken! Trodde jag skulle dö där jag åkte fram och tillbaka i sängen *gaaaah*

enjoy ;)

KRAM

Fru Venus sa...

Ålandsbåtar vännen, inte Finlandsfärjor ;-) Hoppas du kan komma iland nån annan gång, kommer och hämtar dig då! Kram

Omentjej sa...

Petra: Tack, det blev skoj! =)

Molly: Haha, stackare!

Miss M: Åh fy tusan!! Vi slapp gunget tack & lov. Och det var inte så farligt. KRAM!

Fru Venus: haha, sorry! Fast barndomsresan var till Helsingfors. Det var inte alls så farligt som jag hade befarat. =D Kram!