söndag 9 maj 2010

Handledarkurs

15-18: handledarkurs för övningskörning.
Det är jag som ska lära mig köra. D ska handleda.
Jag har haft lämp en gång förut men lyckades alltså
inte lära mig på fem år.

Jag avskyr att börja köra, hela kroppen spjärnar emot.
När jag väl suttit där en stund brukar det kunna gå
ganska bra - om jag kör i 10-15 km/tim vill säga.
Jag är fruktansvärt rädd helt enkelt.

Nåja, det värsta man kan göra är att tjata på mig,
för då blir det inget alls. Så tjata inte är ni snälla. :)

Nu är iaf kursen avklarad, det var jag & D, en hel hög
16-åringar och deras föräldrar. Jag kände mig som
en udda fågel, men det är ok, det är jag van vid.
Nu hoppas jag bara att jag ska fixa det innan fem år till har gått.

4 kommentarer:

S sa...

En av mina kusiner är precis likadan. Men för ganska precis ett år sedan fick hon ett körkort i sin hand. Hon kör väldigt sällan, men nu har hon i alla fall kortet!

Omentjej sa...

S: ja jag måste fixa det! Jag var med om en olycka för en massa år sedan, det är framför allt därför jag tycker det är så svårt. Men jag hade nog inte gillat det ändå...

Librarybeth sa...

Go for it!

Omentjej sa...

Librarybeth: ok! =)