söndag 16 maj 2010

Några bilder från helgen

Det var länge sedan jag var så datorfri som jag varit
i helgen. Imorse var det helt fantastiskt att vakna och
inse att jag ska sova här en natt till!

Igår hade vi 21 grader o skuggan och strålande sol.
Vi var ute hela dagen och grejade i trädgården.
Syster & man åkte hem efter middagen så det blev
alldeles tyst och tomt. Vi såg på film och läste.

Här kommer ett gäng bilder från helgen, mest från
födelsedagen!

Rabarbern växer så det knakar, den är ännu större nu.

Den nya röken/grillen/stekhällen invigdes.

Citronolja, rosmarin, timjan. Mums!
Syster & man bjöd på högklassig födelsedagsmat.

Gratinerad svampmacka med ruccola (senapskål!).

Hällstekt fläskkött, ugnspotatis och mozzarellasallad.
Jag gjorde tårta.

Marängbottnar med fyllning av hemgjord lemoncurd (lätt!),
vaniljkräm och rårörda hallon.

Syster hade med sig bullkrans, jag bakade ryska tebollar.


Ett litet rött paket med vita snören (tabletterna
har mamma vävt).

Rosor från romantiske mannen.

Gårdagens utefika. Allt doftar och smakar bättre
när man är här. Fåglarna sjunger vackrare och
allt är så lugnt och stilla.

Ett litet stilleben av tomatplanta, ved & kryddor.

Igår smällde jag årets första mygga.
Nu är sommaren här!

2 kommentarer:

Petra sa...

Ljuvliga bilder. Första myggan redan. Inte illa alls. Kram

Omentjej sa...

Petra: Ljuvlig helg!