måndag 15 juni 2009

Lista

Äh, jag kör en lista jag hakar på från fina S.

1. Hur gammal är du om fem år? 37
2. Vem var den sista du träffade? Kassörskan på Ica.
3. Hur lång är du? 167 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Appaloosa. Jag gillade den inte.
5. Vem ringde du senast? Mamma, pratade om att jag är less på jobbet…
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Går om 10 min. (Till syrran)
7. Vad är dagens planer? Jobba, byta grejer på H&M & gå lite på stan. Slötitta på tv och längta efter semestern.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Maila. Men om inte det valet finns ringer jag nog hellre. Jag är dock ingen telefonmänniska.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta (43 år)
10. När såg du senast din mamma? Igår
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 6:27. Klev upp 06:42.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hm. Kanske det, brukar iaf. försöka plocka upp alla jag ser…
14. Vilken är din favoritplats? Hemma. Älskar att vara hemma. Hemma är bl.a. hos mig, mina föräldrar, i stugan osv.
15. Vilken plats föredrar du minst? Just nu jobbet. Är så less på jobbet att jag vill gråta.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Mitt i livet.
17. Vad skrämde dig som barn? Ingenting vad jag vet, nu är jag rädd för daggmaskar men som liten var jag inte ens det. Att gå vilse möjligen.
18. Vem fick dig att skratta senast? Min syster
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Närå, men jag har inte så många.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Underbyxor (nattlinne om jag är bortrest)
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två
23. Hur många landskap har du bott i? Ett, Västmanland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror helt på omständigheterna. Allt och i olika kombinationer.
26. Är du social? Mm, min chef sa att man kan sätta mig i vilket sammanhang som helst och det skulle funka. Kan ligga något i det. Jag börjar prata med främlingar ibland. Men jag är en enstöring också. Får jag inte vara ensam ibland blir jag galen.
27. Vilken är din favoritglass? Finns alldeles för många svar, men… Cornetto citron är god som sommarglass, Sias maple walnut är grym, Häägen Dasz i de flesta varianter, gammeldags vanilj till jordgubbar.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Boka en resa, ta tjänstledigt några veckor.
29. Tycker du om Kinamat? Yes yes
30. Tycker du om kaffe? Yes yes
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe, te, juice – allt eller i olika kombinationer.
32. Sover du på någon särskild sida? Snurrar, kastar mig av och an, trasslar in mig i lakan och täcke – så nej, inte direkt.
33. Kan du spela poker? Jodå fast jag spelar hellre TP eller Rappakalja.
34. Tycker du om att mysa? Vad är det för fråga?! Of course.
35. Är du en beroendemänniska? Ja det är jag nog… Jag blir periodvis beroende av olika saker. En viss sorts mat el. godis, eller en viss låt eller skiva som jag måste lyssna på tusen gånger. Eller vad menas? Jag är inte så beroende av andra.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Hade en skolkamrat en gång som var född samtidigt, men känner… – nej.
37. Vill du ha barn? Ja
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Kan så smått förstå franska, spanska & italienska om jag får läsa det, men jag kan inte påstå att jag kan prata.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Yes, med farmor en gång.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Upplevelser, resor, klänningar.
42. Äger du dyra smycken? Ja, inte vråldyra, men dyra.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nä… Fick jättestarka värktabletter när jag slagit i huvudet men jag tror knappast det räknas som narkotika.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kycklingpaj från Dafgårds.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Känner många roliga människor, men kanske mellansyrran för hon är så fantastiskt rolig utan att ha för avsikt att vara det.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har en hel del, men jag väljer ett litet ärr på sidan av tummen som knappt syns. Kusinernas katt Murre rev mig en gång när jag var liten. Har två tunna ärr på händerna från vår (syrrans) katt Trisse också. Jag tror att hon har nästan identiska. =)
47. Vad har du för ringsignal? Drop it like it’s hot, Snoop Dogg. Alla hatar den. =D
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, massor. =)
49. Flirtar du mycket? Nej, men jag är ofta glad och trevlig, kanske uppfattas som flirtig ibland?
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Midsommar i stugan i Hälsingland
51. Kan du byta olja på bilen? Nej inte på rak arm men om någon instruerar så tror jag väl det skulle gå bra.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? I minnenas tecken, Reginald Hill
54. Läser du dagstidningen? Ja på jobbet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Månadstidning. =) Just nu Damernas värld. Gillar historietidningar och Illustrerad vetenskap också.
56. Dansar du i bilen? Det händer :)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Uppgifter om utlägg som skulle med på en faktura.
59. När var du i kyrkan senast? 23 maj när min fina syster gifte sig.
60. Vilka personer utmanar du? Den som känner för det!

2 kommentarer:

S sa...

Vi är båda ensam-människor. Det är SÅ skönt att få vara själv emellanåt.

Tack för komplimangen också!

Omentjej sa...

S: Såklart! =)
Ja, ensamhet är jätteviktigt! De som inte har det behovet kan ha svårt att förstå, men jag blir galen på riktigt om jag inte får vara ensam ibland. =)