måndag 15 juni 2009

Förlåt mig

Idag var ingen rolig dag på jobbet.
Det var det ju inte i fredags heller...

Och jag skäms för att jag vräker ur mig gnäll
och ilska. Förlåt... Ni vet delad glädje är dubbel
glädje och delad sorg är hälften sorg.
Men delad ilska då? Den dubblas nog den med...

Men jag är rätt ilsk av mig till och från.
Idag blev jag arg över det här med lönerna igen,
jag fick ny statistik på att jag ligger pinsamt lågt.
Eftersom jag inte får en skälig ökning hur jag än
försöker så har jag tröttnat rejält nu. Om jag blir
besviken en vända till blir det till att söka nytt jobb.
Ja, det ska jag göra ändå, men får jag en till pinsam
"ökning" då vill jag inte vara kvar. Alls. Aldrig.

Nu har vi konferens i två dagar. Skönt med ett
avbrott. Vi fick lite nyheter idag dessutom som
känns jättebra och som jag tror leder till en stor
förbättring.

Ikväll ska jag äta jordgubbar, lägga mig tidigt,
läsa lite hoppas jag. Fast jag somnar nog... =)

2 kommentarer:

S sa...

Det där med lönerna känner jag igen. Snart så ska det bli ändring på torpet!

Omentjej sa...

S: mm, morr!