måndag 8 juni 2009

Härlig helg + bloggtips!

Åh vilken helg jag haft!
Anlände till Herrljunga i fredags kväll och blev
bjuden på jättegod svamppaj, sallad och rött vin.
Sedan glass med citronlikör. Mmm…

I lördags gjorde vi en utflykt, var på museum och
friluftspark. Kikade runt i den lilla nationaldagsfestival
som pågick. Åt god räkmacka på sjabbigt 60-talshak
med fantastisk utsikt.

Upp i utkikstorn med ännu mer utsikt. ;)

Hem och drack kaffe, promenerade och spanade
på det en vecka gamla fölet! Vilken söt kille!

En annan söt kille är mitt kusinbarn, tre år.
Vilken charmör!

På kvällen blev det grillat älgkött, egen klyftpotatis,
smarrig sallad med stora oliver, kall fetaostsås, rött vin.
Lyx! Fantastiskt gott!
Den godaste kladdkaka jag ätit till efterrätt, som maräng
utanpå och krämig inuti. Mmm.

På söndagen tog vi en promenad och sedan åkte vi till
Storegården, en jättemysig butik där jag kunde ha köpt
allt men blev så överväldigad att jag inte köpte någonting.
Storegården har en egen blogg också och den tänker jag
lägga till i min lista. =)

Det var en supermysig helg och jag längtar redan tillbaka! =)

3 kommentarer:

Miss M sa...

Wow, vilken hörlig helg du verkar ha haft =)
Men kul att du e´tbx =)

S sa...

Älgkött är verkligen det bästa!

Omentjej sa...

Miss M: det var ljuvligt!

S: Mmmm, instämmer!