tisdag 13 september 2011

Babyrytmik och annat


(Varje inlägg bör kryddas med en bild på lilla grodan, enl. mammalagen)

Idag var vi på information om babymassage på Öppna förskolan.
Fia var mätt och mamman slapp stressa, hurra. Då hade jag
ändå hunnit putsa och krydda en stek samt äta lunch och
dricka kaffe, samt ha sovmorgon. Vissa dagar är ju bara för bra!

Vi tog oss helskinnade till ÖF trots att vi höll på att blåsa bort,
alla bebisarna var vakna och glada, jättemysigt!
Fia hade sina snygga kostymbrallor från babyGAP (ska lägga
en dagens sen ;).
Efter info och rundvandring var det babyrytmik enl. ordinarie
schema och det var mest bebisar födda i januari-februari.
Vi med småttingar satt med och tittade på för då hade alla
småkottar somnat utom Fia som åt. Vad mysigt det var!
Vi hann vara med och sjunga och dansa lite på slutet.
Ser fram emot fler sångstunder, och massagen!

Men nu ska jag se till att få in den där steken i ugnen!

2 kommentarer:

Atomflickan sa...

Åh vad jag längtar tillbaka till tiden då jag gick på babymassage och sångstunder på ÖF med Noah! Det var mysigt och alldeles alldeles underbart. Förutom gångerna han skrek hela vägen hem eller kissade ner mig under massagen, men det är (nästan) glömt nu :).

Omentjej sa...

Atomflickan: Haha, ja vi funderade på det där med nakenheten. Fia kissar i princip varje gång vi tar av henne blöjan. Funderar på att ta med plastad frotté...
Sångstunden var så härlig och jag ser verkligen fram emot massagen!