söndag 4 september 2011

En lista

Jag hakar på listan som jag hittade hos Fraidi

Brukar du komma i tid? Yes, helst i god tid innan. Har dock kommit sent flera gånger nu när Fia ska med. :)
Har du bra kondition? Nä, men jag kan gå hur långt som helst.
När blev du fotad senast? Oj, minns inte, men kanske någon vecka sedan.
Hur känner du dig nu? Glad, trött, sugen på promenad och full av längtan efter min fästman. Vanligaste färg på dina kläder? Tror det är blå.
Blir du bra på bild? Oftast inte.
När och varför grät du senast? Den 22 augusti (oj, inte sedan dess!) för att det verkade så hopplöst att få till dopet.
Var det pinsamt att svara på det? Inte ett dugg.
Hade du en bra kväll i går? Ja, Fia sov och jag såg på film "Mannen utan öde" och åt popcorn.
Din favoritdryck på morgonen? Kaffe med mjölk.
Kan du laga mat? Ja, fast jag har nästan glömt hur man gör. :)
Är du nyttig? Vi äter nog rätt så bra mat, men jag är väldigt svag för onyttiga saker.
Är du blyg? Inte särskilt bland folk men jag tycker inte om att ringa.
Vilken tid gick du upp i dag? Ungefär 2:00, 4:00, 6:00, 10:00
Hur mycket krävs för att du ska bli full? Vet ej, inte mycket skulle jag tro.
Hur många timmar sover du? Det kan nog bli 6-8 timmar, men med 3-4 kortare och längre avbrott.
Vad sa du senast? Kanske "Hej gumman" till min dotter, eller så var det när jag sjöng "Did I tell you that I love you" alt. "I ett hus vid skogens slut". Båda framkallar enorm glädje.
Var du på festival i somras? Nej. Har aldrig varit på musikfestival.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Daniel eller mamma/pappa el. någon av mina systrar. Det beror på vem jag får tag på och vad det gäller.
Vad skulle du behöva nu? Duscha
Har du snygga skor? Ja! Och fula.
Vad var det första du sa i morse? Troligen "Hej" och "Godmorgon" med den där överdrivna rösten man får när man pratar med ett oemotståndligt litet leende knyte.
Sov du i din egen säng i natt? Ja.
Har nån annan sovit i din säng i natt? Ja, Sofia.
Är du ensam nu? Nej, har en liten sovande rackare i famnen.
Vad ser du fram emot mest denna vecka? Att Daniel ska komma hem. Tidigare i veckan skulle jag nog ha sagt att vara hos syster E hela fredagen.

Inga kommentarer: