torsdag 18 november 2010

Dag 8 - Ett ögonblick

Mamma, jag och en syster hade varit på
fabriksförsäljningen i Sörforsa utanför
Söderhamn och köpt diverse garner och tyger.

Det var sista dagen på min systers semester,
själv hade jag sommarlov. Jag var 16 år.
Det var sommaren 1994.

Det var väldigt varmt och vi åkte på en
smal slingrande väg där asfalten rivits upp
och ersatts med rullgrus.
Vi mötte eller blev omkörda av en timmerbil
och jag minns att jag tyckte det kändes
otäckt på den smala vägen.

Strax efteråt började bilen sladda.
Min syster ropade åt mamma och jag stelnade
till, höll mig krampaktigt i bildörren.
Till vänster var mer eller mindre ett stup.
När bilen for upp i en grässlänt tänkte jag
att nu dör jag. Nu dör jag.
Sen voltade bilen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Läskigt! Men det slutade bra, hoppas jag?!

IngelaMollly sa...

Men fy så otäckt och vilken cliffhanger; berätta hur det gick sen? Kram!

Librarybeth sa...

Herregud, vad otäckt! Och hur gick det sedan????

Camillas dagar sa...

Fy vad otäckt! Skönt att ni överlevde den hemskheten. ♥

Omentjej sa...

Alla: Jodå, syrran fick nackkrage och blev sjukskriven, vi fick skjuts tillbaka till stugan av en jättegullig tjej. Hela familjen fick åka tåg hem. Hade vi åkt ner på andra sidan hade vi troligen inte klarat oss, det var fullt med klippblock där. Jag greppar fortfarande dörren när jag blir rädd och jag har fortfarande inget körkort.

Camillas dagar sa...

Änglavakt! ♥

Omentjej sa...

Camilla: Ja verkligen