torsdag 25 november 2010

Dag 15 - Mina drömmar

Egentligen är jag väldigt väldigt nöjd med vad jag har, men vad vore livet utan drömmar?

Jag drömmer om en massa saker, så det är väl lika bra att börja lista.
En del är lätta att nå, en del långt bort, en del vill jag inte ens förverkliga.
Få barn
Ha katter
Skaffa akvarium
Ordning på min läshörna
Nya tapeter & ommålat i sovrummet
En ljusgul putsad herrgård från 1700-talet (tidsenligt inredd)
Hästar och ridning
Fester i balklänning
Nobelfesten fast den verkar dödstrist
Afternoon tea i Buckingham Palace
Julefrid
Bo utomlands ett tag
Vara så rik att jag inte måste jobba
Resa mycket mer
Skriva en bok
Öppna café

På ålderns höst är min dröm ett kollektiv med mina vänner - man går ihop och köper en herrgård där man tar del av allt gott i livet. En stor fin park el. trädgård med möjlighet till aktiviteter. Man anställer kock, trädgårdsmästare, sköterska, betjänt. Vinkällare ska man såklart ha. Det är nog min favoritdröm. =)

Jag skulle kunna fortsätta på den här listan i en evighet, men det är ju meningen att den ska ut idag så nu får det räcka.

5 kommentarer:

Librarybeth sa...

Jaa, drömmar kan man ha, en del vill man kanske inte ens förverkliga.... andra vore inte så dumma att få omsätta i verklighet!

Frida sa...

resa till England och bo på lyxiga hotell i stället för sunkiga vandrarhem!

jag hänger på i kollektivet!

Omentjej sa...

Librarybeth: Vissa drömmar ska bara förverkligas! :)

Frida: Såklart, att inte den kom med! Ja jippi vad kul vi ska ha på gamla dar! =)

Anonym sa...

Jag är också på! Både till England och kollektivet :)
J

Omentjej sa...

J: Hurra, vad skoj! Kram!