lördag 13 november 2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Mina föräldrar är mina hjältar.
Jag kan alltid vända mig till dem och det är
fortfarande hem till mamma och pappa jag ringer
när jag funderar över något.

De träffades på stadshotellet 1965 och pappa
friade när de känt varandra en vecka. De har nu
varit gifta i 44 ½ år.

Mamma växte upp på landet i Västergötland som äldst
av sex syskon och lämnade hemmet tidigt för jobb
och studier. Pappa är född västeråsare, har en
lillasyster och började plugga i Uppsala efter lumpen.
De har byggt en stuga och ett hus under sin tid
tillsammans och hunnit skaffa tre barn.

De är de snällaste och modigaste människorna jag
vet. Jag fick en genomtrygg och lycklig uppväxt
och som yngst av tre döttrar också väldigt mycket
frihet, något jag aldrig missbrukade. Jag hade
visserligen ett häftigt humör men jag var väldigt
skötsam. =)

Jag skrev en vers till dem när jag var liten:

Min kära mor, min kära far
åh vad ni är söta!
Med pussar vill jag era kinder blöta.
Jag tycker ni är jättebra,
ja ni är faktiskt bäst,
och ni är dem på denna jord
som Emma älskar mest!

:)

8 kommentarer:

Frida sa...

Jag vet ingen som har en så fin och varm familj som du!

Librarybeth sa...

Låter fint det där tycker jag!

IngelaMollly sa...

Det är just därför du är den du är =)Kram!

S sa...

Så fint!

Omentjej sa...

Frida: Åh vad gulligt sagt, tack! Kram!

Librarybert: mm, fint är det!

Molly: dagens sanning, vad klok du är, kram!

S: tack, de är bra fina mor & far!

Camillas dagar sa...

Det låter som en riktig sann kärlekshistoria. :)

Linda sa...

Hahaha!! Underbart inlagg!

Omentjej sa...

Camilla: Mm, eller hur, slår alla hollywoodfilmer! =)

Linda: :)