måndag 15 november 2010

Dag 5 - Min definition av kärlek

Jag har upplevt tre sorters kärlek i mitt liv och för att beskriva kärlek måste jag ta upp alla tre.

1. Den grundläggande rena kärleken som gäller alla jag älskar: sambo, familj, vänner. Den innebär att jag kan känna mig fullkomligt tillfreds, slappna av och vara mig själv fullt ut.

2. Den där oändligt plågsamma olyckliga kärleken som får en att nästan gå under.

3. Den fantastiska kärleken mellan två personer som valt varandra.
Där man kan drunkna i varandras ögon och gråta av lycka att man har varandra.
Där man känner att man funnit någon man saknat i hela sitt liv.
Där man får ett ljuvligt leende tillbaka när man stollar sig och säger knasiga saker och
skruttar runt i mysbyxor.
Där man får höra att man är vackrast i världen även om man känner sig fulast av alla.
Där det kan storma och blåsa och vara kaos men så länge man håller om varandra är allt ok.
Den kärleken är meningen med livet.