söndag 16 augusti 2009

Vilken blåsig sommar vi har!!

Nu är inte jag någon vindexpert, men jag skulle
vilja påstå att det är storm ute!! Åhej vad det blåser!
Då passar det bra att hålla sig inne, spela lite spel,
läsa lite och bara mysa.

Idag blir det kreolskans söndagsgryta med råris till.
Kreolskans är en gammal favorit i min familj.
Fläskfilé, kabanoss, syltlök, röd paprika, hackad saltgurka
och svarta oliver. Grädde. Gött gött.

Till det melonsallad, tomat/mozzarella, och
kronärtskockspurén som vi glömde igår. Även förrätten
som vi inte hade alla ingredienser till (läs broccoli) igår. =)

Vad gör ni i blåsten? Eller blåser det inte hos er?

4 kommentarer:

anna sa...

ja man tror man ska blåsa bort, men deet är bra när man tvättar, då torkar det snabbt!

S sa...

Kreolskan! ÅHÅÅÅ SÅ GOTT! Jag älskar den rätten.

nina sa...

åh, det lät verkligen spännande! :)

jorå, hos oss blåser det på rätt bra åxå =/

mysig blogg du har!

Omentjej sa...

anna: haha, ja det har du rätt i!

S: Eller hur, första gången jag gjorde den själv och jag lyckades. Mm!!

nina: Tack & välkommen hit! Ska bli spännande att kolla in din blogg! =)