fredag 14 augusti 2009

Bro och berg vid Höga Kusten


Fint när man åkte under och tittade upp.
Fint när man stannade till efteråt och tittade tillbaka.
Svajig linbana upp på Skuleberget.

Tjohoo! Jag höll hårt i alla mina prylar.
Utsikten var makalös.

Sen fick vi dumt nog för oss att gå ner till grottan.
400 meter är ju ingenting.
Fast jag hade ju slipin-sandaler. De tog jag av. Gick
med skor, kamera, jacka och vattenflaska i händerna.
Det var BRANT och kedjan som ibland fanns att hålla
i gick nere vid vaderna. Jag fick sån svindel att jag
skakade sönder en muskel i benet och höll på att ramla
två gånger. Jag vet inte om det framgår riktigt av bilden.
Efter 280 meter gav jag upp och vände. Hade ont i flera
dagar efteråt. =)

Det var skööönt att åka ner igen. Puh! Återigen
fantastisk utsikt, men åt ett annat håll.

3 kommentarer:

Miss M sa...

Vilka härliga bilder, och framför allt vilka skitsnygga skor =)

IngelaMollly sa...

Vilka underbara bilder! Nu blir jag ännu mer sugen på att besöka Höga kusten =)

Omentjej sa...

Miss M: Tack! Sköna som bara den är de också. Från Tamaris, de gör alltid sköna skor. =)

Molly: Tack! Jag tycker helt klart du ska åka dit, fantastiskt vackert! =)