onsdag 19 augusti 2009

En dröm om hissar och annat


Vaknade utvilad, låg och drog mig en stund för att det är
så skönt. Traskade iväg till jobbet på mycket bättre humör
än på länge. Vilka under ordentligt med sömn gör!

Fast jag drömde obehagligt om hissar som fungerar som fritt
fall. Jag har drömt detta förut. Inatt var jag på våning 95, jag
visste att det skulle vara otäckt att åka ner och förbannade mig
själv för att jag åkt upp. Eftersom jag var ensam i hissen kunde
jag lägga mig på golvet och sträcka ut armar och ben (tänk
vitruvianske mannen).

Nedresan gick dock ganska bra, kanske för att jag låg ned, men
efter ett tag tippade hissen på sidan, lite jobbigt men jag visste
att det skulle hända.

På våning 18 stannade hissen, där måste man antingen byta hiss
eller ta vattenrutschkana resten av vägen ner. Jag mindes inte
vilket som var värst och började plaska ut i vattnet, men ångrade
mig och gick till hissen i stället. Det skulle jag inte ha gjort.
Där var det verkligen fritt fall nedåt. Som tur var skulle en
jättegullig tjej också ned och hon lyckades lugna mig.
Sen blev vi jättebra vänner.
The End. ;)

6 kommentarer:

Frida sa...

haha, du är ju helt underbar med dina drömmar!

Miss M sa...

Kommer också alltid ihåg mina drömmar, och jag kan vakna för att sedan somna om igen för att jag vill fortsätta drömmen *strange*

och du, drömde också om hissar ett tag ;)

S sa...

Mår du bra? Haha!

Omentjej sa...

Frida: haha, jag fattar inte var allt kommer ifrån...

Miss M: Så kan jag också göra! Haha, du är allt min besläktade själ, för att citera Anna på Grönkulla!

S: Jodå, haha! Men jag mådde rätt illa i drömmen! =D

Miss M sa...

Det måste jag vara, och du min, jag menar citerar man Anne på grönkulla då är man definitivt min tvillingsjäl =)

Omentjej sa...

Miss M: förstod väl att du också gillar henne. :) :) :)