torsdag 26 mars 2009

Sysaker

Jag syr ibland. Korsstygn. Jag tycker det är avkopplande och roligt, men det är inte så att jag har broderade saker överallt, nejnej. Det roligaste är att tänka ut hur man ska sy för att få en snygg baksida med alla stygn åt samma håll.

När ett förråd på jobbet rensades gavs en del udda grejer bort till hugade spekulanter. En sådan sak var en chokladprovarlåda (utan choklad tyvärr). Aha, tänkte jag. Perfekt som sylåda!


Öppnar man locket ligger där en bok om choklad samt ett antal
tänger (att ta godsakerna med tänker jag). Dessa skall jag såklart
spara någon annanstans. Plats för större saker.
Längst ned finns en liten låda, men ett antal små fack (för sjokoladen
förstås). Jag älskar små lådor och fack! Här får såklart små garnrester
som annars trasslar ihop sig till en stor tuss ligga! Se så grannt!

2 kommentarer:

Miss M sa...

Har också helt plötsligt fattat intresse för det där med korsstygn när jag såg Designhouse härliga korstyngstavlor. ville Så gärna ha "jag dyrkar satan och säljer mig på gatan" *S* broderad i mitt kök. men min mamma hotade med att säga upp kontakten, så det sprack ;)

Söt sylåda :)

Omentjej sa...

Miss M: haha, tack för tipset!