måndag 16 mars 2009

Superhelg!

Åh vad bra det blir ibland. Systerkvällen i fredags var underbar, vi pratade & pratade, drack lite vin & sen sov vi över. Upp tidigt i lördags och hjälpte syrran packa, hon skulle till Globen & se schlagerfinalen.

Efter en skön dag på lördagen blev det schlagerkväll med goda vänner, och vilken final! Den bästa och mest spännande sedan jag var liten. Rätt låt vann och rätt låt kom tvåa, de var helt klart bäst. Roligast (och elakt jag vet) var att se "idolernas" besvikna miner när de fick låga poäng av svenska folket, hahahahaha. Agnes framför allt, vilken surmin... Men allra härligast var förstås sköna Malenas oslagbara reaktion när hon försökte fatta vad som hade hänt. Vunnit? Jag? VAAAAAAA?! Haha! You go girl!

Finalen på helgen var det bästa av allt - solens återkomst! Jag blev rusig av lycka när jag kände solen värma ryggen. Hoppet om våren återvände med full kraft och det började klia i fingrarna av lust att börja jobba i mamma & pappas trädgård.

Inga kommentarer: