onsdag 11 mars 2009

Godmorgon!



Åh vad härligt att vakna upp och känna sig gladare än på länge!
Det gör inte riktigt lika mycket att våren klivit tillbaka, det är åtminstone ljust!
Gårdagen var ljuvlig. Först en superlyckad planeringskväll i det bästa sällskap med många glada skratt och kramkalas med mina underbara syskonbarn.
Sedan pratade jag med min kusinfru och det ökade på glädjeruset.
När jag lagt mig låg jag och läste "The Secret Garden of SwEden" av Colin Moon och garvade högt åt hans iakttagelser av oss svenskar och våra egenheter (som att vi ofta tar kölapp fast det är tomt vid disken, haha).

2 kommentarer:

Frida sa...

Låter som boken "Xenophobia´s guide to Swedes", som jag tyvärr tappat bort. Har du kvar den?

Omentjej sa...

Tror inte det tyvärr, den skulle vara rolig att läsa igen! Liksom Berlitz engelsk-svenska lexikon, haha.