tisdag 7 december 2010

Insane in the brain?

Idag var allting totalrörigt och jag kunde
inte fokusera på någonting. Så jag planerade
upp mina dagar för ett par veckor framåt och
sedan kände jag mig så lättad.

Inte jobbmässigt - privat! Det är så mycket
jag ska hinna innan jul och om jag inte har
koll så får jag panik. Nu vet jag nästan alla
julklappar jag ska köpa och var de ska inhandlas,
jag vet vilka dagar jag ska göra vad.
I normala fall är jag schema-allergisk men nu
innan jul är det en välsignelse.
Och tack för excel som låter mig strukturera
upp allt från julklappsinköp till när jag ska
koka knäck.

Nu känner jag mig inte fullt lika stresstokig
längre & kan fokusera på jobbet igen. Puh...

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Så skönt det låter; jag och excel kommer tyvärr inte riktigt överens...;-/ Kram!

Camillas dagar sa...

Det låter jättebra och strukturerat med listor. Det är ju faktiskt 2,5 vecka kvar = 16 eller 17 dagar. Tror också att jag ska fixa en lista. Jag har handlat hem de flesta julklappar och plockat hem lite varor från ICA då och då, så jag känner mig inte så stressad. Det behöver inte vara perfekt längre heller, det får bli som det blir.
KRAM

Librarybeth sa...

Jag och excel går inte ihop. Jag och listor gör det däremot! Och är det något jag borde göra nu så är det en lista!! Och en lista på olika listor. Jag känner också att jag inte har någon koll...argh... ;)

Omentjej sa...

Molly: Jag älskar excel! :)

Camilla: Ja, huvudsaken är att man är tillsammans tycker jag. Kram!

Librarybeth: Listor är bäst!! :)