onsdag 1 december 2010

Dag 17 - mitt favoritminne

Det går inte att välja ett favoritminne, jag har massor.
Men när jag funderade som bäst kom jag på ett himla bra
minne som var väldigt trevligt att tänka på.

Har ni någonsin smakat rykande färsk och varm honung?

Det har jag. När jag var liten hade morfar bin och hade
man tur kunde han komma i sina bikläder med en bit varm
vaxkaka i handen. I kakan var det honung. Man kunde ta
en betta och medan vaxet stannade i munnen som ett
tuggummi ran den lena honungen ner i strupen, som
flytande guld. Sen kunde man gå in i mormors växthus
och känna den bedövande goda doften av alla hennes
tomater och gurkor. Mmmm.

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Ett fint barndomsminne! Kan tänka mig att smaken och känsla kommer tillbaka då och då - kanske när du äter riktigt fin honung....

S sa...

Det där fick ju honung att låta gott!

Omentjej sa...

Librarybeth: Ja det är vissa smaker och dofter som triggar igång. :)

S: Ja, det var långt ifrån honungen på Ica.