tisdag 28 december 2010

En lång lista

1. Hur gammal är du om fem år? 38
2. Vem var den sista du träffade? Min Daniel
3. Hur lång är du? 167 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? En värsting till syster 2 ;)
5. Vem ringde du senast? Daniel
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? God fortsättning och "vilken sötnos" till min kusin som mms:ade bild på lilla dottern
7. Vad är dagens planer? Lite tv, sen sova
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vem det gäller
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Idag
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Minst en gång i timmen hela natten, gick upp 6.30
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja
14. Vilken är din favoritplats? Surprise! - Stugan i Hälsingland
15. Vilken plats föredrar du minst? Hm... Erikslunds köpcentrum kanske
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Gift flerbarnsmor (minst två, gärna tre) med husdjur och nya arbetsuppgifter.
17. Vad skrämde dig som barn? Hm. Jag tror inte jag var särskilt rädd. Inget jag minns i alla fall.
18. Vem fick dig att skratta senast? Daniel
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Klart jag har vinylskivor, väldigt få dock. Jag spelade mina föräldrars och syrrors skivor.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Varierar, denna vinter: flanellpyjamas!
22. Hur många kuddar har du i sängen? En stor och två små
23. Hur många landskap har du bott i? Ett: Västmanland
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror på
25. Är du social? Ja, men med ett stort behov av att vara ensam
26. Vilken är din favoritglass? Cornetto citron
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? En miljon räcker inte så långt. Betala av topplån, bjuda på en riktigt rolig fest & resa någonstans. Spara resten.
28. Tycker du om kinamat? Of course
29. Tycker du om kaffe? Yes, men not so much just nu
30. Vad dricker du till frukost? Vanligtvis kaffe, just nu oftast ingenting, juice på helgen
31. Sover du på någon särskild sida? Snurrar hej vilt
33. Kan du spela poker? Sådär, spelar hellre frågespel
34. Tycker du om att mysa? Jajemän
35. Är du en beroendemänniska? Njae... det skulle jag inte påstå
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Hade en klasskamrat på lågstadiet med samma födelsedag, men jag känner inte henne nu
37. Vill du ha barn? Ja tack, leverans i juni
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska, norska, danska. Förstår franska, spanska och italienska hyfsat men är sämre på att prata.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, med farmor en gång när hon hade ramlat.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet såklart
41. Vad spenderar du helst pengar på? Klänningar, böcker, broderitillbehör
42. Äger du dyra smycken? Vad menas med dyra?
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Lantchips gräddfil (bebisen ville ha)
45. Vem är den roligaste människan du känner? Är lyckligt lottad som känner massor med roliga människor!
46. Välj ett ärr på din kropp? Mina kattärr på händerna, från Murre och Trisse.
47. Vad har du för ringsignal? En hemsk standardsignal från Nokia, måste byta.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja! Tack mamma!
49. Flirtar du mycket? Inte direkt, men det är kul att flirta lite (no worries Daniel! ;)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På jobbet
51. Kan du byta olja på bilen? Klart jag kan om jag måste försöka, har dock aldrig gjort det.
52. Har du fått fortkörningsböter? Icke
53. Vilken var den senaste bok du läste? Den gömda trädgården av Kate Morton
54. Läser du dagstidningen? Ja men skummar mest
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men månadstidningen Kattis
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar sällan på radio
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Jobbkladd, vad jag måste hinna under dagen, en massa siffror
59. När var du i kyrkan senast? Luciakonsert 11/12

Inga kommentarer: