måndag 6 december 2010

Dag 22 - Det här gör mig upprörd

Jag är väl ungefär som de flesta andra i fråga om vad som gör mig upprörd.

Orättvisor, särskilt mot barn och gamla
Våld, särskilt mot barn, gamla och djur
All kriminalitet
Respektlöshet
Förlöjligande kommentarer (som ”hur känns det att vara utan dina systrar nu då” när vi var på konferens sist, jag är 33 år & klarar mig fint utan mina systrar tack så mycket)
När folk talar om för mig vad jag ska göra även om det är något jag gjort varje dag de senaste fem åren
Klämkäcka pekpinnar från staten & andra
Smaskande ljud när folk äter
När folk envisas med att säga kombon "mest -aste" eller på andra sätt misshandlar det svenska språket
Krig i religionens namn, så urbota dumt

Sen finns det väl runt tusen andra saker som gör mig upprörd men skulle jag lägga allt sånt på minnet skulle jag väl aldrig vara glad. :)

Inga kommentarer: