fredag 6 november 2009

Smeka ben?

Jag måste bara lite snabbt berätta vad som hände igår.
Det var så konstigt (eller egentligen inte om man jobbar här).

En (kvinnlig) chef smekte mig på benet.

Jag stod vid postbordet med ansiktet mot väggen, helt ovetande
om att... någon kom smygande bakom mig. Det upptäckte jag
nämligen genom att denna person smekte min vad.
Anledningen - hon ville veta om jag hade strumpbyxor på mig!

Mina reaktioner (inombords) var:
1) Man kan ju fråga i stället för att känna.
2) Det snöade ute, klart som tusan att jag hade strumpbyxor.

Min efterreaktion var: Hur hade det sett ut om en manlig chef (el.
man över huvud taget) gjort samma sak. Och denna kvinnliga chef
(som är väldigt mkt för jämställdhet osv) hade sett detta!?

Det är vad jag undrar.
För jag tycker nämligen inte att det var så behagligt att bli smekt
på benet av någon chef alls, man eller kvinna. Så det så.

2 kommentarer:

Mie sa...

Nej hjälp, det förstår jag! Som sagt, hade en man gjort så hade han legat riktigt risigt till!

Omentjej sa...

Mie: ja... och det värsta är att hon gör konstiga saker ganska ofta. Det här var dock något alldeles nytt... :/