söndag 22 november 2009

Igår var det...

sovmorgon hos mamma & pappa (vi satt nämligen och
pratade till halv tre...),
långfrukost,
promenad i det vackra vädret (kändes som vår!),
städning,
middagsbjudning.

Idag är det nystädat,
all disk från igår avklarad (gav mig själv vuxenpoäng genom att
diska direkt efter maten),
lugnt och skönt,
kaffe & melodikrysset från igår på gång.
Förhoppningsvis pyssel i em. men vi får se eftersom jag har fått
snuva och ont i halsen. :/

Hur som helst är det alltid en riktigt skön känsla att vakna efter
en supertrevlig kväll till ett nystädat hem och inte ha bråttom
till, eller krav på, någonting.

6 kommentarer:

Linda sa...

Later super harligt!! Kram L

mon amie sa...

Låter jätteskönt!

S sa...

Men kära värld. Inte sjuk igen väl?? Du får ta och äta mer frukt och grönsaker!

Det lät annars som en helt fantastisk helg!

Omentjej sa...

Linda: Kram!

mon amie: mm, verkligen! =)

S: Nej jag fattar inte, men jag blir aldrig riktigt ordentligt sjuk. Jag blir vansinnig. Frukt & grönsaker äter jag i mängder, jag har alltid haft riktigt sunkigt immunförsvar. :( En fantastisk helg har det varit, helt klart! =)

S sa...

Du är som min bästa vän. Hon är alltid sjuk. Efter en förklylning blev det typ svinis eller nåt liknande. Efter svinis blev det streptokocker. Allt inom loppet av ett par månader. Så är det varje år =(

Själv är jag aldrig sjuk. Vet inte när jag hade en sjukdag på riktigt, faktiskt. Kanske imorron, har otroligt ont i skallen idag.

Omentjej sa...

S: Det borde vara lite mer jämnt fördelat, immunförsvaret. =)