onsdag 11 november 2009

Sluta stjäla min energi!

Vi har en energitjuv på jobbet. Samma avdelning,
men sitter på annan ort som tur är. När man väl
träffas är det så jobbigt att jag fasar för det dagar i
förväg. Jag har aldrig mött en sådan negativ människa
tidigare.

Jag gnäller jättemycket, det är jag väl medveten om,
men här snackar vi negativitet i kvadrat. Allt är dåligt,
jobbigt och konstigt. Det finns inget som är bra och
tonläget är hela tiden moll. Böö-bö-bö-bö-bö. :(

Att träffa henne leder till en explosion av negativitet
eftersom vi som sitter med henne måste försöka
tappa ur allt elände - och det gör man ju enklast
genom att ventilera. Summa: nego-overload.
Dessutom: massiv huvudvärk.

Allt ska kretsa runt denna person, när vi försöker
ignorera börjar hon gapa om sig och sitt - ofta mitt
under en pågående diskussion. Jag har aldrig varit
med om maken till oförskämt beteende.

Skänk mig gärna en tanke, för jag måste tillbringa
hela kvällen samt morgondagen med detta vandrande
spöke. Å så hoppas jag att ni har en trevlig kväll! :)

5 kommentarer:

Miss M sa...

GUd vad jag avskyr sådana människor, vi hade en sån på min förra skola! om jag såg henne i korridorerna så hände det tom att jag vände! hon sög muten ur en med sin negativitet! och trotsa att man var glad själv så lyckades hon sänka en =/

Stå på dig Emma, låt ingen ta din "spunk" ;)

HUGS

Frida sa...

Huvvaligen! jag ska tänka på dig och skicka extra många positiva tankar åt ditt håll.

S sa...

Stackare! På min avdelning är det på samma vis. Det ÄR så tröttsamt.

Men nu får jag ju byta folk, I hope!

elisabet sa...

Usch vad jobbigt, vet precis hur det där är, kram

Omentjej sa...

Miss M: Tack raring, jag kommer aldrig låta någon ta min spunk, men vissa försöker bra mycket. =) Kram!!

Frida: tack babe!!

S: ja det var verkligen kul! =) Nu är mitt elände över för den här gången tack & lov!

elisabet: tack sötis!