tisdag 19 januari 2016

Tisdag igen, nedräkning mot jobb

Det har inte hänt så mycket spännande på sistone, det har det inte...
Det har varit fortsatt kallt, min telefon har visat allt från milda -6 till bitande -24 grader. Jag har inga överdragsbyxor som passar kring min runda mage så jag håller mig helst inne i mesta möjliga mån (förutom då när jag måste gå till synes ändlösa promenader för att Kalle ska somna, och alltid händer det något precis när det är på gång). 

A ja, hur som helst, nu har jag börjat räkna ned till dagen då jag ska börja jobba igen. Det känns smått overkligt, förmodligen för att jag kommer tillbaka så kort tid. Två månader cirka.

Idag är det 41 dagar kvar. Knappt 6 veckor.
Annat spännande som händer: drygt en vecka till nästa ultraljud, 2 ½ vecka till nästa besök hos barnmorskan (dvs. det första sedan inskrivningen). Rafflande. :)

Jag är lite lite piggare, vet ej om det beror på att jag börjat med järntillskott igen. Jag vill inte ta det men det är nog så illa tvunget. 

I eftermiddag börjar Fias balett igen. Det ser vi fram emot!

Inga kommentarer: