tisdag 12 januari 2016

Åter till vår vardag

Det har varit några tuffa nätter. Vi har börjat turas om att ta nätterna (när Kalle vaknar) men jag drog nitlott förra veckan. Vaken 2-4 häromnatten, sen fick jag en fri natt, vaken 3-6 mot söndag, natten därpå låg både jag och Daniel (men inte Kalle) vakna vid 3 och inatt väcktes jag (vi?) av plogbilen som dundrade fram kl. 01.30 på natten! Vad tusan?! Sen kom den igen på morgonen...

Hur som, vi kom iväg till dagis, Fia var jättepeppad och försvann iväg som en blixt med kompisarna. Härligt. Jag gick en lång promenad med Kalle för att få honom att somna och yes! det funkade. Funkade sämre för min foglossning och det där stället bakom öronen som har en förmåga att börja värka om det blåser kallt (trots bara -1 grad och varm mössa). 

Men nu sitter jag här i lugn och ro med en stor kopp te och bara njuter av tystnaden.


Inga kommentarer: