torsdag 7 januari 2016

Burr!

-20 grader har vi haft idag, fast det har jobbat sig upp till -15 under dagen för all del.

Inne lider vi inte av kylan, tvärtom. Jag har lätt feber och svettas i mitt linne, Fia har skuttat runt i bara trosor hela dagen trots upprepade försök att få på henne kläder. Naturbarn.

Hur som helst, vi har stannat inne idag. Fia är hostig, Kalle snorig och jag lite extra seg efter att ha brottats med ostyrig Kalle mellan 2-4 inatt.

Hade det inte varit så illans kallt hade jag tänkt ta med barn och mormor till Åsby trädgård samt Åsby Kött & Vilt, men det får helt enkelt bli en annan dag.

Nu borde jag skala potatis. Det borde jag.

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Ja, men vilken vinter det blev till slut! :) Jag hoppas att det inte börjar töa nu, men lite varmare kan det få bli.
Kram!