tisdag 1 september 2015

Träningsutmaning x 2

Nu känns det som att jag är redo att ta tag i mitt träningsliv igen. Idag köpte jag nytt årskort på mitt träningsställe och dessutom har höstschemat dragit igång med ny(gammal) yogainstruktör. Jag har svårt att få tillfälle att yoga hemma ordentligt med di där små som klättrar på mig osv. så jag går gärna på pass. Skönt att bara följa med och slippa tänka.

Underbart skönt var det och idag var det extra välbehövligt.

Jag har dessutom hoppat på två träningsutmaningar nu i september.
Den första är plankan, från 20 sek till 5 min på 30 dagar. Hjälp.


Den andra är nedanstående med pushups, squats, situps och lunges.


Ska bli intressant att se om jag kommer att fullfölja eller om jag kommer att börja fuska. Daniel har ansvar för att pusha mig och jag får bara vila om jag blir sjuk (ev också den helgen jag ska till Gbg, fast jag kan ju göra det på hotellet om jag hinner).

Hur som helst, barnen sover, maten är sedan länge lagad och undanplockad (kyckling & bambuskott med lime, chili och ingefära) och nu ska jag ägna mig åt Grey´s anatomy som jag började se från början tidigare i somras. Är nu på säsong 4.

Inga kommentarer: