fredag 28 augusti 2015

Rapport från ögonmottagningen

Vi kom insvepande på ögonmottagningen kl. 10, alltså precis när vi hade vår läkartid. Jag ursäktade mig och skämdes. Damen bakom disken började säga "Nu är ju klockan 10..." och jag väntade mig en reprimand, men jag måste nog sluta tro det värsta... hon fortsatte med "så då är ni ju precis i tid, eller hur?" och så fick jag ett stort varmt leende. :) Underbart!

Vi fick träffa en fantastisk kvinnlig läkare, hon hade verkligen god hand med barn. Först fick Fia kika in i en apparat, sedan gick vi in i ett annat rum där hon fick kolla på vanliga bilder och 3d-bilder i svartvitt. Jag tror hon kollade efter skelning i det läget.
Sedan var det dags för bokstavstavlan. Inga tveksamheter. Fia har perfekt syn i nuläget. 1,0 på båda ögonen och det är bättre än man kan förvänta sig hos en fyraåring fick vi veta.

När Fia sa att hon vill ha glasögon gick denna snälla läkare och hämtade ett par gamla bågar som Fia fick behålla om hon ville. Fia tyckte dock inte att de var tillräckligt snygga... ;)

Efter läkarbesöket inhandlade vi lite nya kläder till tjejen som dragit iväg på längden. En ny bok med klistermärken fick hon också eftersom hon var så duktig på sjukhuset. Jag brukade alltid få en tidning  av pappa när jag hade varit på lasarettet som barn (vid öroninflammation osv.).

Daniel är på jobbaktivitet så om (ja, om...) barnen somnar ska jag kolla på film och försöka komma i säng tidigt. 

Inga kommentarer: