tisdag 15 september 2015

Smatter på rutan

Blygrå morgon. Regnet kom lagom till att vi lämnade Fia på dagis. Det blev en lång promenad med liten Kalle som hade svårt att somna & jag längtade för första gången på länge länge efter mössa och halsduk.

Nu hoppas jag att barnet sover en stund, till skillnad mot inatt då den lille tyckte att kl. 3 var en lämplig tid att bli klarvaken och pigg. Det tog lång lång tid att somna om och eftersom jag tog upp honom till mig blev det inte så mycket mer sömn för min del eftersom han sparkade på mig, knuffade ut mig mot kanten (det är mycket kraft i den där lilla kroppen) och bara snurrade och grymtade rent allmänt.

Jag har en kopp te och en bok som måste läsas ut innan den ska tillbaka till biblioteket. Att regnet vräker ner och smattrar mot tak och rutor gör verkligen ingenting. :)

Inga kommentarer: