fredag 25 september 2015

Göteborg och första natten utan Kalle...

I lördags klev jag upp i ottan (eller ungefär som vanligt) och knatade i ösregn till bussen med min väska för att åka till tågstationen. Riktigt mysigt eftersom det var något kul som väntade och jag hade beställt sol på resmålet.

Sol fick vi, riktigt kanonväder hade vi! Resan gick till Göteborg med chartrat tåg, det var 30-årsjubileum med jobbet och folk kom från alla håll i landet samt från Norge och Danmark.

En del bodde på Scandic Europa men jag & syrran bodde på Clarion Hotel Post. Riktigt bra läge, fin utsikt, vi bodde i den gamla delen i ett rum med högt i tak & djupa fönsternischer.

Det var späckat schema och vi hann precis bara en kort promenad innan det var lunch. Sedan aktivitet där man såklart skulle delas in i slumpmässiga grupper. Jag hade valt aktivitet "Culture & Knowledge" vilket innebar 2 timmars rask promenad i centrum med krystat småprat och delvis väldigt tramsiga frågor. Men jag ska inte klaga, det var faktiskt trevligt. :)

Vi hann dock inte just något mer innan det var dags att byta om till mingel och middag. Jag fick två bekanta vid mitt bord. God mat, underhållning av tankeläsaren Henrik Silver (som jag aldrig hört talas om tidigare). Det var en trevlig kväll, men när middagen var slut 23.30 (!) var jag så slut att jag gick upp på rummet och lade mig... 

Vårt tåg hem gick 11.05 på söndagen och efter frukost gick jag och syrran en promenad i trädgårdsföreningen som ligger alldeles bredvid hotellet. Denna stund var det bästa med hela resan, det var bara vi och en person till i rosenparken där vi höll till. Det blommade fortfarande för fullt och det var så stilla och skönt.








Det var mysigt att komma hem igen och skönt att ha mycket av dagen kvar. Det var första gången jag sov borta från Kalle och det hade gått bra. Skönt för mig att bara behöva tänka på mig själv ett tag, även om jag mest längtade upp på hotellrummet hela tiden, haha.
Älskade ungar!

Inga kommentarer: