måndag 27 februari 2012

Om semester, Oscars och ett år sedan...

Inatt var det dags för den årliga Oscarsgalan men i stället för att sitta uppe och titta hela natten var vi i år ansvarstagande föräldrar och spelade in för att kunna titta till frukost...

Priserna delades väl ut efter förväntan... Meryl Streep - check, The Artist - check, Christopher Plummer - check, Ocavia Spencer - check...

Min storfavorit "Tree of Life" gick lottlös. Tydligen tycker Hollywood att den är för "svår" men man ville belöna ambitionen... Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt det. Samma år som Oscar väljer att hylla filmen konstaterar man krasst att en film idag inte får vara svår... Ja ja.

Daniel hade hur som helst semester idag och vi har uträttat lite bröllopsärenden. Idag fick vi dessutom en rolig bröllopsrelaterad leverans i brevlådan. Det börjar kännas riktigt riktigt verkligt nu!

I mailboxen låg idag en enkät från kvinnokliniken om min operation. Idag är det exakt ett år sedan jag blev inlagd på avd. 85. Jag minns hur konstigt allt kändes den kvällen innan vi åkte in. Vad skulle man göra och säga? Det var riktigt skönt när vi väl kom till lasarettet för då slapp vi vänta...

Vår starka lilla tjej klarade ju operationen galant och hon firar det genom att obehindrat förflytta sig genom att hålla i möbler och babbla som bara den!

Inga kommentarer: