fredag 17 februari 2012

Böcker på sistone

Kommer ju inte alltid ihåg att dela med mig när jag läst bra böcker, men här är i alla fall några tips!

Ingen nyhet i bokhandeln precis men nu har jag äntligen läst Sarahs nyckel och den var lika bra som jag väntat mig (lite minus för lite tjatighet men det gör inte så mycket). Nu ska vi bara se filmen också.


Augustenbad var en av böckerna som plockats fram på kvartersbiblioteket, där någon med bra smak jobbar. Handlar om en alkoholiserad poet på kurort vid förra sekelskiftet. Mycket bra.


Ytterligare ett tips från biblioteket. En ung kvinna vs tre väldigt speciella äldre kvinnor i litet amerikanskt samhälle. Vad hände egentligen med hennes föräldrar? Och med den försvunna forskaren?

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Sarahs nyckel har jag läst av dina tre tips (tack förresten!). Tyckte den var ok, bitar av den riktigt bra, andra bitar liiiite för slentrianmässigt feelgood för att hålla. Lite ojämn mao. Ska kika närmare på dina tips! Just nu är jag inne i en trög läsperiod..

Omentjej sa...

Beth: ja, jag får nog hålla med dig men jag ville att den skulle vara bra så jag blundade för en del av missarna. Augustenbad var bäst av dem, Margaretsboken är väl rätt så slentrian den med men jag uppskattar det mesta nu (är glad att jag alls hinner läsa!). :)