tisdag 16 augusti 2011

New shoes

Efter en långpromenad i mina uttrampade, sneda,
foppaballerinor (skämmigt, jag som ALDRIG skulle köpa
foppatofflor, men vad gör man när inget annat funkar?)
har jag ont ont på hälen. Det är som ett skavsår som inte
syns eftersom jag inte hunnit ta hand om mina fötter på
allt för länge (ni vet ju hur mjuka fina hälar man kan ha då...).

I alla fall: skopanik! Igår var dagen då mamman skulle skaffa
promenadvänliga pjuck. Besökte första stora sportkedjan,
provade alla kända märken, konstaterade att mina skoproblem
inte bara var gravidrelaterade, jag har helt enkelt inte de
rätta fötterna. Allt är för smalt över partiet där foten är som
bredast! Gah!

På andra stora sportkedjan hittade jag dem! De är inte snygga,
men jag kan ha dem och de är tom. sköna! 299 pickadoller så
inte ens priset gjorde ont. Återstår bara att gå den nya slingan
jag hittat tillsammans med mannens telefon, vill veta hur långt det är.

Inga kommentarer: