tisdag 9 augusti 2011

Böcker på sistone

Amning är himla bra lästid! Sofia äter oftast med stängda ögon
så då passar jag på att läsa.

(Fyndad på Helins sommarrea i Bollnäs, 20 kr inbunden!!)
Denna läste jag ut inatt. Jag har läst flera böcker av
Philippa Gregory tidigare och jag har gillat samtliga.
Rekommenderas särskilt till alla historieintresserade,
denna handlar om inte mindre än 2 av Henrik VIII:s
fruar (och handlingen kretsar hela tiden runt ytterligare en).

Både denna och "Sonat till Miriam" är ljuvlig läsning.

"Legend" av Richard Matheson skrevs 1954 och ligger
till grund för flera filmer, bl.a. I am legend med Will Smith.
Ska man välja bok el. film så läs boken! Mycket bra och
känns väldigt modern trots att den har närmare 60 år på nacken.

Nu står jag inför det angenäma problemet att välja en ny bok.

Inga kommentarer: