måndag 13 juli 2009

Update

Hola!

Tillbaka i Schweden och för första gången i mitt
liv surfar jag i stugan. Skumt.

Tysklandsresan var jättemysig! Bilder kommer.
Vi landade 8 imorse, ingen passkontroll så fem-tio
öve åtta lämnade vi Västerås lilla flygterminal, hem
och åt frukost. Mamma & pappa packade & vi
upptäckte att en igelkott med 7 ungar bodde under
en trapp på gaveln. Jag åt smultron och hittade ett
moget hallon till mamma.
Sen packade jag. Oj. Fyra veckors packning ner i
div. väskor och påsar på rekordfart. Glömde:
alla blusarna, min spikmatta, min myskofta,
en klänning. Men det är ok.

Utflykt till Lövsta (Leufsta) bruk. Åh. Wow.
Underbart. De nysydda plaggen som var kopior
av kläder från 1700- och 1800-talen var helt
fantastiska. Jag tittade så mkt på dem att
guiden var helt övertygad om att jag planerar
att sy en egen och tipsade mig om mönsterböcker.
Haha. Det skulle jag visserligen gärna göra, men
det var inte därför jag tittade.
När jag var 14-15 tog jag ut ett eget mönster på
en medeltidsklänning och sydde ihop samt pyntade
med spets runt hals och ärmar. Jag får såna där
fixa idéer ibland.

Men nu ska jag sova. Det har varit tre minst sagt
intensiva dagar och det känns som jag haft semester
en vecka redan. Helt perfekt alltså! Godnatt!

3 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Åh Emma, det låter alldeles alldeles underbart =) Verkar som du brås en del på din mamma ;-)

S sa...

Så skönt! Jag väntar fortfarande...

Omentjej sa...

Molly: det var det verkligen! Nja... jag önskar jag hade fått mer av hennes talang, jag är tyvärr lite för otålig. =)

S: stackare, men de sista två (?) veckorna kommer gå så fort så fort! =)