tisdag 14 juli 2009

Düsseldorf

Düsseldorf överraskade mig genom att vara den mest grönskande stad jag någonsin sett. Det var träd och buskar och gräs överallt. Tom. spårvagnsspåren grönskade. Fantastiskt! Det fick mig att tänka att de som bor i Düsseldorf måste vara lugna och harmoniska, för jag har alltid ansett att bristen på grönska i betongförorterna föder våld och aggressioner. Det förhindrade dock inte att tyskarna var ganska otrevliga mot oss eftersom de flera gånger trodde att vi var engelsmän. Hur de nu kunde tro det, de måste ju ha hört att vi pratade ett annat språk… Anyway: resan var toppen, det var så skönt att resa utan agenda, bara strosa omkring, slå sig ner på första bästa servering och mysa. Nu tänker jag lägga in ett gäng bilder i olika kategorier.

2 kommentarer:

S sa...

Strosa utan agenda är svårt att slå!

Omentjej sa...

S: eller hur? Lovely!