måndag 6 juli 2009

Power Meet - och bröllopen

Under årets Power Meet vigdes 40 par
under fyra timmars drive in bröllop.
6-7 präster hjälptes åt vid tre olika stopp.

Det här var det första paret jag såg, troligen
ett av de sista paren totalt, och brudgummen
kunde inte sluta fnissa. Gulligt.
Brudgum, brud (i lila) och präst med på bilden.

Nästa bröllop gjorde mig glatt överraskad. Vi hade
sett bilen under cruisingen och det var en riktig
skruttbil. Drägg tänkte jag. Men så klev det här
alldeles bedårande paret ut, de såg så underbart
förälskade ut, så genomlyckliga.

När vigseln var avklarad skrev prästen på pappren
mot brudgummens rygg. Alla brudpar fick skåla i
champis och alla i publiken applåderade brudparen.
Härlig stämning. En kör stod för musiken.
Vissa brudpar hade varit uppklädda, men det
var nog tidigare under kvällen.

De lyckliga tu for sedan vidare ut i sommarnatten
i den här tjusiga kärran... ;)

Det var denna natt vi hade extremt åskväder i
Västerås. Medan jag stod och lyssnade på mullret
tänkte jag på alla brudpar och hoppades att de
inte tältade. Men hur det än var med den saken
fick de nog en jättefin natt. =)

Inga kommentarer: