fredag 10 juli 2009

3,2,1...

Total nedräkning inför semestern!
Alla papper och pass inför Düsseldorf (imorgon!)
samlade i en mapp, alla papper inför Norrland i
en annan hög. Ikväll: packa inför Tyskland och
förbereda inför den STORA semesterpackningen.

Jag har inte packat för fyra veckors bortavaro sedan
mitt konfirmationsläger 1992. Jättekonstigt känns det.
Lär packa halva garderoben minst. Många skor.
Regnkappa och vanlig jacka. Böcker. Korsord ska jag
lösa. Alla hygienartiklar lär ju fylla en egen väska.

Ikväll kommer också syskonbarnen (snart 6 & 8 år),
syrran & hennes sambo ska fira in semestern på stan.
Jag har skrivit inbjudan till italiensk afton. Salami,
prosciutto, provolone, mozzarella, pizzabitar, pesto,
tomat, melonsallad. Spel, film och popcorn. Ska bli
så mysigt! =) De ska tom. få välkomstdrink, den
alkoholfria varianten av melondaiquirin.

Jag kommer nog blogga lite under semestern, men
jag ska försöka undvika datorn.
Så då återstår att önska mina kära läsare och vänner
en alldeles alldeles underbar fortsatt sommar/semester!
Allt gott till er! =)

6 kommentarer:

Miss M sa...

Åh, ha en underbar semester sweetie, det är du så värd. Väntar troget tills du är tillbaka =)
*kram från mig*

IngelaMollly sa...

Tomt det kommer att bli utan dig...Men jag förstår hur skönt det känns för dig nu och du är väl värd din semester =) Ät en wienerschnitzel åt mig med är du snäll...;-) Ha det bäst Emma! Kram!

Frida sa...

Härligt, hoppas du får en ljuvlig semester! Vi ska prova melondrinken imorgon!

S sa...

GRATTIS! Du är så värd denna semester!

ev och må!

Omentjej sa...

Alla: tusen tack, vad gulliga ni är!! Massor med kramar från semesterfiraren... :)

Omentjej sa...

Molly: åt en suverän schnitzel... =)