fredag 17 juli 2009

Tjejen hakar på utmaningen!

Jag har fått en utmaning av finaste fina Miss M och nu ska jag försöka svara… Utmaningen handlar om att berätta tio sanningar om sig själv, gärna djupa. Man ska i sin tur utmana 7 andra, men jag hoppar över den biten. Jag vill veta mer om alla mina bloggvänner, så de som inte redan hakat på får gärna göra det och skriva en kommentar om det. Ok då kör vi…

1. Jag är närmast paniskt rädd för att köra bil efter en bilolycka vid 16 års ålder. Jag vet att de flesta har svårt att förstå det, men såren är djupa och sitter i efter 16 år. Oj jäklar, det är först nu jag inser att det är halva mitt liv jag levt med denna rädsla. Så fort det är halt ute, någon gasar för fort eller jag känner minsta oro blir jag helt stel och känner skräcken in i märgen. Vi voltade, jag visste att jag skulle dö och jag visste att det var för tidigt. Att jag fortfarande inte har körkort beror helt och hållet på olyckan, varje gång jag sätter mig bakom ratten för att övningsköra är en seger för jag måste övervinna så mycket rädsla.

2. Jag älskar att baka och laga mat om jag får göra det för andra, och jag när en dröm om att öppna ett café. Helst tillsammans med mina systrar.

3. Min största dröm vore att resa i tiden och då till 1700-talets europeiska hov. Främst de svenska, franska och brittiska hoven under 1770-talet.

4. Jag älskar djur och natur, ofta har jag drömt om att bo på landet, men jag älskar stan också så att bo där och ha stuga samt underbara släktingar på landet är nog bästa lösningen för mig.

5. Till och från får jag djupa svackor när jag hatar mig själv och är övertygad om att de flesta inte tycker om mig. Det är ganska irrationellt, men likväl får jag dessa svackor och det är bara att låta dem passera. Tråkigt nog, för det gör inget gott för min självkänsla.

6. Alla mina ”gamla” förutom pappas moster är döda. Jag har varit på fler begravningar än bröllop vid 32 års ålder. Möjligen har det gjort mig mer melankolisk. Redan som liten började jag planera min begravning och skrev tom. ett testamente, fast mest av praktiska skäl.

7. När jag var yngre drömde jag om att uppnå vissa saker. Guldklocka på jobbet, guldbröllop, barn innan en viss ålder, osv. Guldklockan dumpade jag för länge sen, resten har jag fått säga ajöss till. Självklart blir det en gång bröllop, och förhoppningsvis barn om jag kan få några, men mina tidsramar är för evigt sabbade. Fast det är ok.

8. Jag älskar min familj så vansinnigt mycket! När jag pluggade bodde jag kvar hemma och stannade till jag var 24 tror jag. Jag ångrar inte en sekund.

9. Ondska är för mig något obegripligt och därför fascinerar det mig. Jag kan bara inte förstå hur människor kan vara så grymma. Alla har ju en gång varit oskyldiga barn.

10. Det bästa jag vet är att glädja dem jag tycker om!

4 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Så fint Emma, förstår varför jag gillar dig så mycket jag gör och visste ju att M skulle utmana dig eftersom vi ju varit ¨trekant¨ ett tag, fatta mig rätt ;-)

Miss M sa...

Tack sötnos =)
Men Emma SÅ lika vi är *spooky*. Jag var också med om en bilolycka när jag var 16 och jag har däfrör inget körkort idag. Jag är livrädd när jag sitter i bilen, och jag förstår dig allt för väl...
Jag hatar också mig själv emellanåt och det bästa jag vet är att göra andra glada och att jag äslakr djur är ingen hemligeht precis =)

Miss M sa...

*ler* visst är du, jag och Molly en härlig trekant =)

Omentjej sa...

Molly: tack detsamma! Haha, jag fattar precis, tänker likadant. Vi är en fantastisk trekant!

Miss M: Åh, ja vi är verkligen "besläktade själar" som Anne på Grönkulla säger.

Jajemän, bästa trekanten, kram! :)