fredag 8 april 2016

Läkarbesök

Jag har hundra saker att blogga om men blir så överväldigad att jag inte bloggar alls...

Det har hänt mycket sedan sist. Jag sjukskrev ju mig själv fram till påsk, sedan åkte vi till stugan: alla systrar med familjer (tänkte lägga upp bilder sen) och hem igen på annandagen via barnens farmor och farfar. 

På tisdagen hade jag eg. tänkt ha semester så jag stannade hemma, ringde vårdcentralen direkt på morgonen och fick en läkartid senare på dagen. Jag kunde knappt gå den dagen jag var där, hade ett sådant enormt tryck nedåt. Jag fick berätta lite om hur jag haft det med magen, sedan gjorde läkaren en koll av min ländrygg och sedan av magen. Klämde och tryckte och aj vad öm jag var.

Sedan skrev han länge och väl, ställde någon uppföljningsfråga och så vips var det klart. Redan skickat till försäkringskassan sa han, och här hade jag intyget till min arbetsgivare. Tack å bock!

Och nu är jag heltidssjukskriven till sista april. Vecka 36 enligt det officiella datumet, 38 enligt min egen beräkning. 

Det var hur som helst en sådan lättnad att jag nästan började gråta (igen). Sedan jag var där (29 mars) har jag inte gjort många knop, och vilken skillnad på hur magen känns. Den blir fortfarande som ett bowlingklot så fort det blir för mycket (behövs inte så mycket) men där emellan slappnar magen av. 

Jag har varit ofta hos barnmorskan, pga att jag fått akupunktur som hjälp massor, och hittills har blodtryck och järnvärde och blodsocker och magkurva och sådant varit bra. Ja hjärtljuden också. :)

Igår var jag ner till jobbet ett par timmar för att lämna över det som jag hade påbörjat och lämna tillbaka lånedatorn jag hade haft hemma. Städade platsen jag suttit på också. Det lilla räckte för att jag skulle få jätteont i magen och bli helt utmattad. Kröp ned i sängen när jag kom hem och gick inte upp förrän framemot kvällen.

Nu hoppas jag bara på lite roligare vårväder framöver!

Inga kommentarer: