tisdag 21 april 2015

Sol, BVC och orgelsaga

Vilket underbart väder idag!
Tyvärr har jag inte hunnit utnyttja det som jag borde.

Direkt efter dagis var det dags för BVC-besök. Jag trodde det var dags för BOEL-test (Blick Orienterar Efter Ljud) men det var visst nästa gång. Bara vikt (7755 g, en kurva under medel) och längd (69 cm, medel). 

Efter BVC: biblioteket. Köpte två utgallrade origamiböcker (score!) och lånade en bok av Belinda Bauer.

Hann lagom hem & äta + packa en klänning som jag sålt innan det var dags att hämta på dagis. På väg dit kom jag på att det skulle vara orgelsaga i kyrkan, man firar att det är 330 år sedan Bach föddes. Himla fint arrangerat. Fia (& Kalle) var klart yngst men jag tror hon uppskattade det.

När Daniel kommit hem hämtade vi runda stenar hos syrran, planen är att göra om lite på framsidan. Trött dag. Jag försökte lägga Kalle i egen säng två (eller tre?) gånger inatt men han vaknade direkt och till slut var han jättepigg och somnade inte förrän kl. två. Dunderfail.


Inga kommentarer: