tisdag 28 april 2015

Dora, dagis & hönsmat

I lördags köpte jag en rosa tröja med motiv av Dora utforskaren till Fia, på klädbytardagarna i Önstakyrkan. Jag var tveksam men Fia blev såklart jätteglad. Idag fick hon ha den på dagis och på väg dit sa hon att hon skulle visa ALLA sin Doratröja.

När jag hämtade kom hon rusande och ropade att alla ÄLSKADE hennes Doratröja, och sen “Jag ÄLSKAR att va(ra) på dagis!”. Skönt att höra! :) Den blonda fröken berättade att hon precis sålt en massa glass upp i “kiosken” och innan dess hade hon gått med en hink under armen och spridit ut något (på låtsas). “Vad gör du?” - “Jag matar hönorna!”. När fröken frågade om hon gjort det på riktigt svarade hon ja & fröken trodde henner eftersom det såg så invant ut. :D Men det måste vara från att hon sett Emil eller Pippi. Älskade unge!

Inga kommentarer: