onsdag 22 april 2015

Tidig morgon & trädgårdsdags

Hjälp. Jag vaknade, totalt icke utsövd, av att Fia pratade med sin höga ljusa röst. "Itte-itte-pigg" (jättejättepigg). Jag var inte road. Efter en stund kollade jag på klockan. 5.00. Jag somnade kanske vid 01.00 inatt. Fia fortsatte obekymrat prata, knö sig under samma täcke, pilla mig i ansiktet och snurra i mitt hår. Argh! Jag älskar att hon vill vara när och mysa, men detta var inte kul.

Kl. 06.00 räddade Daniel mig och sa att om samma sak händer igen kan jag skicka in henne till honom direkt (yes, vi sover i olika rum under veckorna pga han får god sömn och orkar mer och båda tycker det är skönt, haha). 

Dagen ägnade jag åt att försöka få Kalle att sova (nix) samt att själv försöka återhämta mig. Sov inte så bra förra natten heller nämligen. 

Efter dagis gick vi hem till mor & far & jag ägnade mig åt utomhusterapi = rensa rabatter från visset & gamla löv. Sen kom syrran & vi åkte ner på stan en sväng.

Kvällen = såg sista avsnittet av jordskott (hm, besviken på slutet för det lämnades många frågetecken. Kanske blir en säsong till?). Nu ska jag krypa i säng, godnatt!

Inga kommentarer: