söndag 1 september 2013

Veckan som gått

Hjälp vad fort dagarna går. Trist att jag inte hinner blogga mer, nu tänker jag iaf. dra en snabb resumé av veckan. Den röda tråden denna vecka: enormt stressigt på jobbet.

Måndag: begravning och liten släktträff. Mycket sorgligt men också mycket trevligt. Var så trött efteråt att jag inte orkade gå på yoga... :/

Tisdag: Bio med maken, vi såg Woody Allens senaste med min favorit Cate Blanchett. "Blue Jasmine" heter filmen och det var 98 minuter ren och skär ångest. Men den var bra.
 
Onsdag: Fia blev magsjuk. Samfälligheten hade städkväll (nytt från i år: en städdag på våren och en städkväll på sensommaren). Daniel gick på städkväll, jag hade precis hunnit på yoga om jag varit snabb men efter diverse incidenter orkade jag inte. Därmed hade jag missat veckans båda kvällspass i yoga. Grrr. Har ju bara mig själv att skylla.
 
Torsdag: Daniel borta på kvällen. Fia somnade 21.30.
 
Fredag: Återträff med gamla vänner, tjejer från grundskolan. Fina A som bor i USA var, liksom förra sommaren, samlande kraft. Mycket trevlig kväll som gick rasande fort.
 
Lördag: En annan slags återträff, min gamla ridskola firade 50 år så vi var där på öppet hus och ponnyridning. Ägarna är desamma, och byggnaderna. Träffade på en familj som vi delade rum med på BB, vi hade kontakt ung. ett halvår efter att Fia föddes men sen tappade vi av oklar anledning kontakten. Kul att träffa på dem. Det var beräknad förlossning för deras andra barn igår.
 
Söndag (idag): Vaknade efter orolig natt med jätteont i halsen. Väldigt svullen, nyser, feber. Idag var det öppet hus där jag tränar och jag hade sett fram emot att under lite ledigare former prova på några pass jag aldrig varit på. Men icke... Jag cyklade i alla fall dit och förnyade mitt årskort.
Sedan åt vi pulled pork och nu ska vi se färdigt "Cloud Atlas". Fia somnade kl. 18, helt otroligt!! 

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Ja, veckorna de tickar snart iväg! Fort går det.
Hoppas att du nu får komma iväg på din yoga denna vecka :D
Och jag hoppas se Allen-filmen snart!

Atomflickan sa...

Var ni på Vardag i fredags? Tyckte jag såg dig, men blev så osäker så jag sa inte hej.

Omentjej sa...

Librarybeth: Siktar på onsdagspasset, håll tummarna!
Hoppas du kommer iväg, den var sevärd. Och snygg!

Atomflickan: Ja visst var vi det! Jag såg inte dig? Men jag var väldigt fokuserad på mitt sällskap. Däremot kanske jag mötte dig i dörren till Ryns Erikslund i lördags? Men vi var på språng & jag blev också osäker så jag sa inte hej. Haha. ;) Nästa gång!