onsdag 25 september 2013

Ungdomspoäng?

Idag bokade jag min första körlektion någonsin... :) Ungdomspoäng väl?
Jag har kört väldigt mycket i år, nästan varje gång vi åker någonstans tillsammans kör jag.

Till Skåne, Hälsingland, Gästrikland, Västergötland.. i stan, på landsvägar och motorvägar.

För alla som haft körkort i tusen år är det såklart ingen big deal, men för mig och med min bakgrund (bilolyckan och körskräcken) är det en stor grej.

Förutom den bra saken kan jag räkna upp två till:
1. har kommit halvvägs med årsbokslutet för samfälligheten
2. hittade körkortstillståndet (har tydligen kört utan det sen vi bytte bil...) och när jag kollade är det giltigt mycket längre än jag trodde (dubbelbra alltså!). Att det gäller längre är bra endast av den anledningen att jag känner mig lite tryggare, om det skulle gå åt skogen hinner jag göra om utan att behöva förnya.

Då så, det blev ju en ganska bra onsdag det här. Imorgon är det bio och finmiddag i jobbets regi.
Kan bli bra det med.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Kanon att du tagit itu med det där på allvar!
Vad såg ni för film? :)
Kram!

Omentjej sa...

Camilla: Ja det känns bra!

Vi såg "White house down" som faktiskt var väldigt spännande, jag kände mig alldeles andfådd efteråt. :D Kram!