söndag 15 september 2013

No shoes, vote in, new bed

Effektiv dag ändå.

Nystädat i grunden och grabbarnas hockeykväll tog inte lång stund att städa undan.
Sen tog vi det superlugnt, Fia har varit ovanligt stillsam idag & vi har faktiskt funderat på om hon är sjuk (ätit dåligt, varit varm och som sagt lugn).

På em. åkte vi ut på en liten tur (i regnet! det var inte igår!).

Först stannade vi till vid kyrkan och röstade, jag hade till och med någon att kryssa för så det kändes extra bra.

Sen till möbelaffären där det hände stora saker!
1. Vi köpte taklampa till vardagsrummet (efter tre år med naken glödlampa).
2. Vi beställde säng till Sofia. Loftsäng. Jag är superexalterad över detta, mer än Fia eftersom hon inte riktigt vet om det än.

Vi gjorde även en fuling och provade skor inför beställning på nätet. Jag skäms över detta, men inte lika mycket nu efter att jag bestämt mig för att inte beställa. Det är lätt att lockas av bra erbjudanden men finns inte exakt rätt grejer är det ingen mening.

Nästa inköp blir lite prylar på Kicks, precis när min mascara är på väg att ge upp är det erbjudande på denna min favorit bland sminkprodukter. Nu är det dags att testa Max Factors (max?) masterpiece mascara. Kan hända att någon borste och lite annat slinker med.


2 kommentarer:

Käthes Mode & Shopping sa...

Skönt att ha städat! Det har jag också gjort idag. :)

Omentjej sa...

Käthe: Eller hur! Jag fattar inte hur det kan bli så dammigt/smutsigt så fort? Kan ha något att göra med den lilla vilda... ;)