lördag 10 augusti 2013

Inte bara regn hos mig

Maken är på festival nu igen och vi har det alla tiders bra i stugan. Mamma kokar saft på svarta vinbär och det doftar ljuvligt. Både torsdag och fredag hade vi regn hela dagen, idag växlar det hej vilt.

Igår åkte vi in till Bollnäs. Det är sällan jag lämnar Bollnäs tomhänt och gårdagen var inget undantag.
Grå jeans till mig (velat ha länge!), strumpor/solhatt/blus/jacka till Fia. Ett par svarta kilklacksstövlar från TP till mig också (50 spänn i Arbrå).

Här hade jag tänkt lägga in bilder, men jag vet inte hur jag får in bilder från paddan utan att skaffa någon app jag inte vill ha...
Visar imorgon i stället.

Hur som helst gör det mig ingenting att det regnar och är grått, det är skönt med lite svalka.

Igår överskred jag kaloribudgeten men det var helt enligt plan, jag ger mig själv lite mer utrymme på helgen. Idag blir det blomkål igen, skulle kunna leva på det. Kål i alla former är så vansinnigt gott. Kålpudding... Mmm.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Är han i Gävle på rockfestival, tro? Otur med vädret tyvärr. Tycker synd om alla som tältar i regnet.
Kram. Jag njuter också av regnet. :)
I dag gick det lite sämre för mig också, tog till och med några chips av maken. Jobbigt då han köper hem gott hela tiden och jag får sitta och tråna. Buhuuu!
Kramelikram!

Omentjej sa...

Camilla: Ja visst är (var) han det! Men han slapp tälta eftersom han har en massa kompisar i Gävle (han är från Gästrikland).
Det är verkligen inte lätt om man ser någon annan få en massa gott... men du är så nära ditt mål så du kan gott busa! :)

Jag drömde inatt att jag var ett kilo från min målvikt, men i själva verket händer just ingenting med vikten. Däremot ser jag skillnad när jag mäter mig! :)