lördag 9 juli 2011

Hemma igen, på riktigt!!


Hm, what u doin`?

Äntligen hemma igen!!
Det blev en jobbig start i livet för vårt lilla pyre.
Gulsoten gjorde att hon inte orkade äta vilket ledde
till så lågt blodsocker att hon blev ännu tröttare
och tappade mer i vikt.

På kontrollen i torsdags morse vägde hon 2935 gram och
hade ett blodsocker på 1,8-1,9. Vi blev återinlagda
direkt. När vi kommit upp på rummet fick vi veta att
hon måste fortsätta sola.

Sen följde ett intensivt schema med koll av blodsocker
(som snabbt steg till 4,2) och matning/försök att hålla
henne vaken. Daniel fick inte sova kvar... :(

Detta var en mardrömsnatt, jag sov inte mer än någon
timme, min rumskamrat sprang fram och tillbaka hela
natten och det var sköterskor där hela tiden.

På fredagen var gulsoten ok, men läkaren ville ha kvar
oss ett dygn till för viktkoll. Då höll jag på att
bryta ihop litegrann. Vi vädjade, barnmorskan ringde
läkaren och vi fick åka hem!!

Natten till idag var en av de bästa i mitt liv!!
Jag har aldrig legat så skönt i en säng, matningen
gick som en dans och jag sov så gott mellan varven!

Återkontroll idag, vikten hade ökat från 2980 till
3090 gram, gulsoten mycket bättre och vi är nu fria!
Det känns faktiskt så, som att vi sluppit ur fängelset.

Hem ljuva hem!

4 kommentarer:

Fifi sa...

Vad skönt att ni har fått komma hem på riktigt! Det var först när vi var hemma från BB som det faktiskt gick upp för mig att vi hade fått ett barn!

Och vad bra att Lillan mår bättre efter den starten!

kram på er!

Alexandra sa...

Men så fantastiskt söt hon är!!!

Har ju helt missat detta underverk under vår sthlmsresa. Stort stort grattis! Hon är ju helt bedårande!

Skönt att ni är hemma nu.

Anonym sa...

Åh, så fantastiskt söt hon är! Ännu mer bedårande med ögonen öppna :-)
Kramar, mellanmoster

Omentjej sa...

Fifi: Ja att vi blev utskrivna var en sådan lättnad att det inte går att beskriva. Nu går det ju galant här hemma. :) Kram!

Alex: Tack! Vi bara njuter och myser och matar och tittar på den där lilla lilla varelsen. =) Kram!

mellanmoster: Detta sällsynta fenomen är magiskt! Kolla vad söt hon är i den ljuvliga vita klänningen från dig (nästa inlägg). Tack!! Kram!!